• Kuva 1

TANSSIMINEN EI OLE IÄSTÄ KIINNI!

• Tanssi on liikuntamuotona yksi hauskimpia ja innostavimpia.

• Se on hyödyllistä myös kaikille ikääntyville ihmisille. 

• Jokainen tietää, että tasapaino heikkenee iän myötä, mutta sen hyvä hallinta estää tapaturmia.

• Senioritanssi edistää paitsi tasapainoa, myös kehon muuta koordinaatiota.

• Tanssi auttaa meitä myös käyttämään aktiivisesti muistiamme, joka heikkenee iän myötä - enemmän tai vähemmän.

• Tanssin avulla lihaskunto kohenee, mieli virkistyy ja elämänhalu paranee.

• Tanssitunti on erinomaista sydän- ja verenkiertoelimistön harjoitusta.

• Tanssit perustuvat suurelta osalta kävelyyn.

• Näin 45 minuutin tai 1,5 tunnin harjoitustuokiossa saadaan aikaan varsin tasokas ”lenkki”.

• Harrastuksen myötä tapaat muita ihmisiä, joista voi tulla elinikäisiä ystäviä.

• Senioritanssi sopii niin miehille kuin naisille. 

• Nauru pidentää ikää!

• Senioritanssiryhmissä naurua ja iloa riittää. Me osaamme nauraa itsellemme.

• Omaa tanssiparia ei tarvita.

• Ota mukaan tanssikengät tai tossut sekä tavalliset arkivaatteet. 

• Tanssiharrastus sopii kaikenikäisille ja jokaiselle löytyy oma ryhmänsä, tasonsa ja lajinsa.

• Senioritanssit ovat kansainvälisiin tansseihin perustuvia rentoja seuratansseja, joita ei vaivaa liika muodollisuus. 

• Kuhunkin tanssiin on oma tietty musiikkikappaleensa ja tanssien musiikki on kerätty eri puolilta maailmaa.

Tervetuloa mukaan!